Vakna till nyårsafton........

.......gjorde jag väldigt sent (vilken överraskning....), men maken fick jag ändå väcka. Inga bryggde kaffe till oss och sen fick hon ta tag i en massa saker, som låg efter.
Medan vi åt frukost "i lugn och ro" ...... laddades en tvättmaskin, vattnades blommor, matades fåglar och sen dammsög hon huset, som final.
Då var det väl inte mer än rätt att jag tog tag i middagen. Fick bli bakpotatis med räkröra och nu en stund i fåtöljen.
Därefter tar vi en sista kopp kaffe för året i glashuset, med nöt/chokladkaka (gåva från son-sambon, som väntat i frysen ett tag).
Som nyårs-supé (för två) kommer västerbottenost-pajer (mini), sill på ägghalvor och avocado med (mera) räkröra........ till en nubbe -att serveras och vitt vin, är planen.
Till tolvslaget tar vi "champagne" såklart.
Men nu får det bli relax en stund.....iallafall för Inga.
Förberedelserna igång inför "Bingolotto-supén", jo för maken fick en dubbel-lott i julklapp och jag har en också.......
Dock var den ätmogna avocadon inte alls det.....så får bli en bit rostad hönökaka till räkröran.
Maken ute på promenad och jag har besökt duschen en stund....det var riktigt skönt.
 
Såhär kan man också starta nyårsafton......
 
.....och i sovrumsfönstret börjar den nya vita amaryllisen att blomma nu.
 
Middagen är äten......
 
Ljus i mina småhus på "muren" är tända, dagen till ära......
 
Typ kaka till kaffet.......
 
Nyårs-"snittar"..........med vin/öl......men aj då vi glömde nubben! Har sill kvar så vi tar en imorron är den nya planen.......
 
Till sist......blomman som levererades till dottern (från oss) på hennes dag igår, ganska fin......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0