Vardag....eller juldag........

.......bara att välja, för den som är ledig och firade julafton igår.
Inatt gick det dock bra att sova, när jag väl hittade till sängen runt två......men inte var jag ensam om att nattsudda inte. Tonårsbarnen hade nog stannat uppe ännu längre om inte jag rutit på dem.
Maken och jag sov alltså gott och "missade" bananpannkake-frukosten. 
Jag smakade en liten bit av det som fanns kvar, men kan lugnt säga att det kan jag avstå "forever" .
Funkade bra med några mackor och kaffe......som vanligt.
Den nästan vuxna generationen, sov ännu längre. Men det är ju heller ingen större överraskning.
Dock hade de "kommit ur bingen" så de kunde njuta av Ingas skruvade makaroner med köttfärssås.
Därefter gick maken ut i kylan på promenad, jag satte mig i fåtöljen.
Dotter och hennes dotter åkte på fikaträff med storasyster i Tibro och återvände med lite mer proviant.
Maken och jag fikade i glashuset med tårtbit, som faktiskt INTE frusit därute, men var väldigt kall.
Tonåringarna tackade nej till den kyliga fikastunden och nu har jag varit på promenad till både postlådan (två gånger) och brevlådan. Nu är två par fuskvantar påväg till sitt nya hem (och bingolotten upphämtad).
Barnens föräldrar tar ett bubbelbad och vi andra sitter med våra respektive nätprylar.
Blir nog lite gröt och skinkmacka ikväll om en stund............
 
Som jag förutspådde.....blev det en "natta"-tallrik igår.......
 
De här är på resa nu.........
 
Min nya Delftvas (i mitten) bekantar sig med sina likasinnade......
 
Julklappsröran består....men nu utan inslagningspapper.
 
Det lyser reklam på vår uppfart........då bilen laddas, vääääääldigt långsamt.
 
Tio grader kallt-dimma vid brevlådan........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0