Brev att posta.......

...... (inga direkt roliga men....) så fanns en anledning att ta sig ut på promenad till brevlåda, nu på förmiddagen.
I samband med detta tog jag även en sväng neråt sjön. Nej inte på isen, känns lite onödigt då det är påbörjat töväder. Men "påskris" finns det gott om, överallt ligger nersågat sly utmed gångvägarna.
Kommunen håller på med en rejäl ansiktslyftning inför sommarsäsongen, eller??
Hursomhelst, slog jag till på ett knippe att ta med hem.
Detta ris fick idag sin placering i "mjölkflaskan" i hörnet och ska pyntas. Men det blir en annan dag.
Igår eftermiddag/tidig kväll var jag på besök i ett annat glashus för att fira en till ålder på dagen, nybliven pensionär (men hon ska fortsätta jobba ett tag till).
Detta tillsammans med några andra ur symötet och det blev en pratstund med kaffe och champagne, innan jag ganska snart påbörjade "den mödosamma vandringen" tillbaka hem.
Varje steg känns om vi säger så, men envisast vinner. Än sålänge har huve't ett litet övertag.
Nu ska Inga sätta en bröd-deg, för deadline på jästpaketet är nära förestående.......
När hon ändå hade ångan uppe, fick det bli en plåt blåbärsmuffins också.......... och varför inte, några biffar som avslutning.
Men nu får det vara nog, för idag........sa Inga bestämt.
 
Men vad har hänt här då.....?
 
......och här. Inte kommer jag ihåg att här fanns så många träd att såga ner.......
 
Flagga vajade och dammen var frusen........... 
 
.......men i detta glashus var det inte kallt.
 
Riset på plats......fortsättning följer, med pimpande så småningom.
 
Dagens meny: Stuvad vitkål med prinskorv.
 
Lite grövre brödkakor den här gången......och blåbärsmuffins.
 
Nu är det biffarnas tur att få fin färg........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0