Fredags"frost".......

....eller vad man ska kalla den kalla väderleken vi nu begåvats med. Först flera vintermånader med inte ens minus på termometern och nu en riktig köldknäpp. Inatt har det varit över -21 grader som mest.
Mitt på fredagen skiner solen men fortsatt kallt, ungefär runt -10.
Funderar på vad man ska pälsa på sig om man ska utföra en "tvångspromenad". 
Vi får se hur det blir..........
Det blev en "dubbel" promenad, eftersom jag tvingade med maken ut i solen i tio graders kyla.
Han gick dubbelt så långt som jag, men ut kom han......
Medan vi var ute tog Inga hand om dagens middag, så den var i det närmaste klar då maken återkom och jag duschat klart.
I postlådan fanns en avi till maken på något i "hörväg", så jag erbjöd mig att åka till Tibro och hämta.
Alldeles intill ligger nämligen Bagar'n, där de nog kan ha nå't gott till fredagskvällen (tänkte jag.......).
Då är hämtningen och godis-inköpen klara. Både bakelser och "special-semlor", samt grova tekakor.
Fortsatt olidligt kallt ute (-13 ), så jag bangade glashusfikat idag och då avstod maken också.
Men bakelsen är slut (nästan...... orkade inte riktigt hela) ser fram emot att premiär-äta räksemla, lite senare ikväll.
 
Ett nytt gäng....."halv"-färdiga bläckisar i väntans tid.
 
Krispig förmiddag........
 
Ingas pizza till middag.....
 
Studerade kajornas teknik, för att komma åt den fyllda kokoshalvan.....
 
Budapest-bakelse till eftermiddagskaffet.
 
En ny bekant......räksemlan. Får vi se senare hur det smakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0