Inget får förfaras........

.......så jästpaketet (med "en dags övertid") har nu kommit till användning och fungerade som vanligt.
Men först tog jag en kortare promenad till loppisen och tomhänt därifrån, går man sällan eller aldrig.
Idag inget undantag, mer än att en del av fynden var ovanligt bra. Jo för det blev en full kasse.
Vid hemkomst stod maken på språng att ta en promenad (i det lätta duggregnet...).
Inväntade bara mig eftersom jag inte tagit med någon nyckel.
Jag packade upp fynden och sorterade dem.
Sen bad jag Inga att starta middagen. Hon serverade biffar med gräddsås, lingon och rivna morötter.
Samtidigt satte jag två degar på ett jästpaket. Den ena för källarfranska och den andra för att bli bullar.
Efter en god portion middag, var jag redo att knåda källarfranska och kavla bulldeg.
En plåt av varje står nu på spisen och svalnar, så vi kan smaka en nybakad kardemummabulle var till glashusfikat. Maken har tryckt på bryggar-knappen.
Sen ska han kolla hockey, medan jag väntar på Liverpool-derbyt halv sju. Di rö'e mot di blåe........
En liten anekdot.......
Då vi för sex år sen var på plats i Liverpool (match Liverpool-Tottenham) och skulle ta oss från hotellet till Anfield, var buss efter buss full och ingen taxi fanns att uppbåda. I lätt panik bad vi portiern om hjälp och efter en nervös väntan lyckades hon få tag på en bil.
Jag satt i framsätet och pratade med chauffören, som tyckte det var kul med en tant som gillade fotboll.......även om hon nu höll på fel lag. Han var Everton-supporter, men lovade att vi skulle hinna till arenan i god  tid. Vilket vi också mycket riktigt gjorde och tacksamma som vi var, fick han tio pund i dricks. För oss var det en billig peng i sammanhanget .....och han kunde ju behöva lite tröst eftersom han inte höll på rätt lag........hahahaa.
Nu får vi se hur det slutar idag.........
 
Spanien-inspirerad macka ("tostada") som fredagsmys......till kvällskaffet.
 
Dagsläget på väderleken..........söndag förmiddag.
 
Frukost.......
 
Ingas meny var det inget fel på till middag.
 
Bullarna avsmakade.....godkända, Källarfranskan smakar vi på till kvällen.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0