Is-promenad.......

........blev det så småningom framåt lunchtid, både för maken och mig. Dock promenerar vi inte tillsammans då vi har väldigt olika tempo....och uthållighet.
Nu är det ingen konditionsfråga i första hand, utan ont-överallt-relaterat tempo som jag får anpassa mig till. Vad jag har för åsikt om det ska vi inte fördjupa oss i, men roligt.........är det inte direkt (på vårdat språk...). 
Gjorde mig ett ärende till återvinningen med lite avfall, innan jag styrde kosan (förbi loppisen idag !!) ner mot sjön. Därnere vid badplatsen var det fullt med bilar och många på isen.
Kunde till och med skymta maken därute på sjön vid den uppskottade vägen. Finns både skidspår och skridsko/promenad-väg plogat från Strandstaden till Campingen vid Ransberg.
Bara att skicka ett hjärtligt tack till dessa ideella eldsjälar som fixar detta.
Oavsett olika förutsättningar, ut kom vi båda två och frisk luft fick vi. Möttes gjorde vi och slog följe en bit på Strandstadshamnens is, innan jag fortsatte hem till Inga, som startat middagsmaten.
Nu är vi mätta och tittar på varsina sporter igen. Maken har hockeymatch, medan jag kollar fotboll.
Detta i väntan på den riktiga matchen vid halv sex, Liverpool-Manchester City. 
Kaffe finns färdigt, men vi hinner nog inte fika gemensamt idag......dä' ä' mycke' nu!
Blir nog en ny bläckis för klåfingrarna, medan matchen går sen..........
 
Bagarn's blåbärsmuffins till fikat igår eftermiddag......
 
Dessa två "nya färger" såg dagens ljus under gårdagen........
 
Mycket aktiviteter och rörelse vid badplatsen och ute på sjön. Bryggorna vilar på land.....
 
Aha.......påskris, bara att hämta sen då.....
 
Här provade jag isen en bit, rakt över......
 
....och där har vi ju maken, som anslöt en liten bit på min ispromenad.
 
Inga bjöd idag på Fläskstek med plommon, äppelmos och god sås.....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0