Kallt, men sol.....

.......var det idag. "Inspirationen" att ta en promenad då känns som om det är lite angenämare/lättare.
Jo det blev gjort idag också......
Innan dess hade jag dock hunnit förbereda både dagens och morrondagens middag. Dessutom kom ett samtal mitt i denna köks-tjänst. Dags att skämmas, för jag hade lyckats glömma min klipptid....igen.
Jo det har tyvärr hänt förut...... lika pinsamt varje gång.
Allrahelst då jag under senaste veckan verkligen tyckt att jag blivit "onödigt" långhårig, men hela tiden varit inställd på att "jag får stå ut en vecka till......" . Så var det alltså, att den veckan nu hade kommit till sitt slut.
Men snäll frisör (som vanligt), hade en tid att erbjuda redan imorron.
Tackar allra mjukast!! 
Under min promenad sen var jag nere vid sjön på ett annat ställe (ej på isen idag) och hörde då en fågel i dungen bredvid. Det var en stor spillkråka.....men den ville tyvärr inte vara med på bild.
Nu har maken givit sig ut på en tur. Fortsatt solsken och snart får jag väl fixa glashuskaffet........
Alarmet är påslaget inför morgondagen, så jag kan bli av med kalufsen och inte ställer till det för frissan igen........
 
Tittut säger talgoxen där på äppelträdets stam........
 
Därinne gömmer sig spillkråkan......
 
Badviken vid Noa....... ligger lite i träda just nu.
 
Inne i snåret finns fortfarande färgklickar kvar i växtligheten.
 
Någon har tänt en brasa.........
 
Idag blev det schnitzel.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0