Ny dag och mera mat......

...... behövde köpas, så efter att ha smält frukosten ett bra tag (tillbaka i sängen) tog jag tag i saken och åkte iväg.
Tog inte så lång tid, så strax hemma igen. Då dax att äta rester till middag. Jag tog mig an spagettin och överlät (åt den mer kräsne....) att ta fläskfilékantarellerna från igår.
Igår kväll gjorde jag en vol-au-vent med räkstuvning och det lilla som var kvar där, slank också ner i min mage.
Maken tog en längre promenad, medan jag satsade på en mindre sväng i hemmets närhet och sen är glashusfikat avklarat.
Måste tyvärr meddela att den blå hyacinten vi haft vid ljusen, nu slutligen har tröttnat och böjt sig ner.
Men har två andra, icke ännu utslagna kvar därute, att inta denna framskjutna placering.
Redan imorgon blir det.....med två helt nya ljus dessutom.
Annars är det Liverpool-match i Champions League ikväll, klockan nio. Helkväll vid teven (hahahaaa vad ovanligt....), först Mandelmanns sen fotboll alltså.
 
Gårdagens Vol-au-vent.......
 
En grönfink hittade nå't ätbart i grannens nyponbuske.
 
Fyllde på lite av varje i vår "fågelrestaurang" idag.......
 
En rejäl istapp, hänger envist kvar på grannens uthus/vår klätterväxt-vägg.
 
Den "trötta" hyacinten och dagens tilltugg till kaffet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0