Så in i vassen......

........ har jag promenerat en stund. Bestämde mig för en liten tur även idag och fick efter en stund för mig att: Varför inte testa de stora vidderna en bit, så tog av ut på isen och passerade en massa vassruggar innan jag var ute på "öppet hav". Ganska skönt och hyfsat vindstilla, iallafall i den färdriktning jag valt.
Inte var jag väl uppe i ottan, men vad spelar det för roll? Mitt på dagen funkar lika bra i min värld.
Jodå, det blev en filmjölkslimpa, innan Mandelmanns och Tareq Taylors matresa.
Sen startade serien om med Doc Martin (hahahaaa) så nu kan jag somna till den varje kväll.
Idealisk tid, med start vid midnatt ungefär.
Under eftermiddagen igår tittade jag på en annan film, inspelad i Port Isaac: "Fisherman's friends", (makens tips...) det var också en typisk engelsk mysfilm med många fina vyer från Cornwall.
Olika restmenyer serverades till middag och nu ser vi fram emot glashusfikat och lottodragningen......
 
Senaste filmjölkslimpan kallnar.....
 
Nu får de "bo in sig" med varandra ett tag. Inga nya tillskott planerade i nuläget.
 
Posten tar lunch-paus.......
 
Vass-promenad.......
 
Låt mig presentera Sten....... som jag mötte idag.
 
"Vita vidder".......
 
I väntan på helgens motionärer......
 
Maken fick nöja sig med korv-pytt......
 
.....medan jag lade beslag på kvarvarande fiskgratäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0