Svårt att.......

......hitta den alldeles nybäddade sängen, men så småningom lyckades jag iallafall och sov väl ganska bra. Vaknade dock redan vid niotiden, så fick bli lite frukost i sängen med utsikt över äppelträdet.
Ja förutom trädet var det rikligt med snöfall utomhus, så somnade väl om en stund.
Nästa gång jag vaknade till, blev det teve i väntan på bättre väder.
Jodå en liten stund tittade solen allt fram. så jag hann påbörja en promenad. Men innan hemkomsten igen en dryg halvtimma senare, var det åter mulet. 
Hann inte komma så mycket snö, men maken var ute och skottade av, medan jag "stekte upp lite rester" åt honom till middag.
Själv värmde jag bara på den kvarvarande dillsåsen med tillbehör........
Liverpool vann till slut med 3-1 och nu väntar Brighton på onsdag...... som igår vann över Tottenham med 1-0. Går inte så bra för barnbarnsfavoriterna........ den här veckan
Fick göra en utryckning till plommonträdet och städa efter kajorna, som haft ner de senast uthängda "måltidsalternativen".(fyllda kokosnötshalvor)
Sitter nu skönt i min fåtölj, efter promenaden som idag gick utmed sjön. Snart fixar nog maken lite kaffe för en glashusfika..........
 
Fanns ingen klar-röd i resväskan, men nu gör det dä'.......
 
Inte så imponerad av nederbörden......
 
....men strax före ett klarnade det upp, en kortis iallafall med sol.
 
Passerar monumentet i Strandstaden.....
 
Inga båtar i "hamnen" vid sommarstugorna......
 
Fanns en hel del varianter av holkar utmed "strandpromenaden"......
 
Makens "fry up"........
 
Men jag föredrog den här matlådans laddning.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0