Till salu........

..... är nu sonens "gamla" lägenhet (ute på hemnet idag). Den som ligger i trappuppgången (Västra Långgatan 98B) där även jag bodde mina första tre år. Hörnlägenhet en halvtrappa upp med utsikt mot Tibro Stadspark och kvällssol-balkong.
Numera är han ju sen några månader tillbaka sambo i centrala Falköping i något större, nyligen inköpt lägenhet.
Idag var det också sol och jag var på plats i frisörstolen vid rätt tid. Påväg tillbaka hem blev jag "uttittad" av en golden retriever. Hundens husse försökte övertyga honom om att promenaden skulle starta, men han satt kvar och väntade på att få hälsa på mig först.
Aldrig träffat jycken förut, men såsnart han fått nosa var det klart och promenaden tog sin början.
Sen var det hög tid att ta bilen in till Tibro och bunkra förnödenheter.
Grytan var klar att värma vid hemkomst och jag tyckte den var god, vilket jag berättade för Inga.
Maken däremot.....var inte imponerad.
Till kvällen blir det baguette med smögenröra och "som efterrätt" semla.
Imorron kommer sonen med sambo på en fika, då de hade ärende till Tibro och Hem&Hobby i Hjo.
 
Hälften hembakt, hälften inköpt......till kaffet igår.
 
Nyklippt och friserad........
 
Där längst bort , längst ner....... är lägenheten belägen.
 
Ljust och fint kök......
 
Fint väder.......
 
Fastfruset.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0