Även idag.......

....... var det hyfsat väder, om än något kallare. Inget slask alls utan en frusen yta, även delvis på vägbanan.
Jo jag vet eftersom det blev en "lunch"-promenad med destination loppisen också denna dag,
Maken valde skidor på teve istället och till middag fick han alternativet att steka sig korv istället för köttgryta. Vilket han utan att tveka en sekund nappade på.
Han är inte mycket för just grytor, men jag gillar det och hade bara att värma mig en portion av det som är kvar och koka lite ris. 
Mycket idrott är det idag. För min del blir det fotboll, FA-cupen Manchester United-Liverpool som startar 17.30 och turligt nog är handbollen sen inte förrän 20.30 så kvällen är räddad kan man kanske säga. Ja vi får väl se hur matcherna slutar.........
Nu är riset klart, så med andra ord är middagen serverad för min del.
Innan det hann bli mörkt lyckades vi dricka eftermiddagskaffet också, ute i glashuset. 
Experimentkakorna fick ett ganska ljummet mottagande, både hos maken och mig. Han valde dock att doppa dem, medan jag föredrog loppiskakor från gårdagen till mitt kaffe (ej doppade....)
 
Några loppisfynd för framtiden........som presenter. Bullarna ska dock konsumeras.....
 
Lite solljus har hunnit lagra sig.....i den ena lyktan iallafall.
 
Blankis på verandan........synd (hahahaa....) att vi inte har några skridskor kvar.
 
I glashuset kan man njuta av hyacinterna flera månader........ inomhus blommar de över på en vecka.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0