Då var det klart.......

.....för denna gång, julröjningen inomhus. Allting bortplockat och instuvat i garderoberna, samt nedpackat i textil-kistan.
Bara lite kvar, i glashuset och den fastfrusna skylten. Men idag var det definitivt inte töväder, utan termometern visade -11C och isen har lagt sig över sjön inatt.
I glashuset hade en blåmes förirrat sig in, som behövde uppmuntras att flyga ut i kylan igen.......
Nu var jag väl inte uppe i ottan, så kan ju ha varit ännu kallare tidigare imorse. Detta till trots har jag alltså hunnit med julröjet.  "Good girl"......
Maken tog en solig promenad i kylan och fick sen steka bacon, medan jag duschade. Hade förberett smet till raggmunkar som tilltugg och stekte dessa när baconet var perfekt knaperstekt.
Nu är jag mätt och väldigt mör i alla möjliga och omöjliga kroppsdelar, så teve here I come.
Visst ja, fick ju sitta i telefonkö en stund med Försäkringskassan också.
Här får man inget automatiskt längre, utan måste beställa årsredovisning av alla belopp de betalat ut.
Ja god man-"jobbet" är ett ständigt pågående uppdrag att hantera.
Handbolls-VM startade bra för de svenska grabbarna igår. Men många nya ansikten på plan, kände väl bara igen ungefär hälften av dem..... men ser fram emot fortsättningen.
 
Blankis på sjön.........
 
Håller mig nog till den övre temperaturen och stannar inomhus idag......
 
Raggmunk och bacon i knät, färdigt att "lassa in"......
 
Nummer åtta väntar....till efterrätt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0