Final-dag........

....... och jag har också laddat upp kan man väl säga.
Efter en sen frukost fick jag för mig att ta en lite längre promenad, än den vanliga Gerd-varianten. Ja längre och längre..... men blev nog ungefär två kilometer iallafall.
Var väl hyfsat alert även efter hemkomsten och efter en stund i fåtöljen med lite dricka, rev jag ur alla lakan ur sängen. Matade tvättnmaskinen.med smutsiga kläder och lade "sänghögen" på kö....
Tog en dusch och därefter blev dillköttet färdigställt till middag.
Nu värmer jag upp med bronsmatchen i väntan på Sveriges final mot Danmark.
Och tvättmaskinen har jobbat igenom två omgångar tvätt, medan jag suttit vid teven och kollat en spännande VM-final. Nu klarade inte svenskarna att spöa dansken, men de var inte långt ifrån faktiskt.
Dock får man vara väldigt nöjd med en silvermedalj, med ett ungt oprövat lag och ny förbundskapten.
Då får jag övergå till Liverpools match.
De leder med 2-0 på bortaplan och är helt överlägsna enligt kommentatorerna. Ca tio minuter kvar att titta på och så får jag väl se nån repris på målen i efterhand antar jag.........
Ingen gemensam fika idag. då maken hade hockeymatch att titta på och jag alltså handbollen.
Korv med bröd i pausen bjöd dock Inga på och en kopp kaffe till, ska jag nog hinna med innan sänggående....( med nyvädrat och renbäddat........)
 
Nja....... nå't smultronställe är väl tveksamt att det finns här, såhär års.
 
Ett stort och vackert träd i vinterlandskapet, på promenaden.
 
Det här uthuset har nog sett sina bästa dagar........
 
Sen smakade det utmärkt med dillkött.....och sås, till middag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0