Företagsam fredag.......

....... iallafall med pensionärsmått mätt. En bit in på förmiddagen bjöd Inga på nypressad juice till frukost, ackompanjerad av en ägghalva och hembakt brödkaka med skinka på.
Naturligtvis till det obligatoriska kaffet.
Bestämde mig sen för en promenad. Vädret gjorde sitt bästa för att få mig att avstå, men jag var fast i mitt beslut och gick ut i snöblasket.
Nu är ju inte mina promenader mastodont-långa i sig, men jag var nog iallafall ute en knapp halvtimma.
Därefter var det dags att instruera Inga till att laga mat, både dagens middag och morgondagens.
Samtidigt tog maken tag i den sen en tid tillbaka, nödvändiga städningen.
Så nu har vi fått både mat och ett renare hus.
Fikat är avklarat och till kvällen ska mera kylskåpsrester tas tillvara och det kommer att bli en "fantasifull" Shepherd's pie.....typ, med sallad till.
Maken ska kolla hockey från klockan sex ........och jag ska följa handbollen som startar halv nio.
Gick inget vidare för Liverpool igår....... första hemmaförlusten sen 2017 !!!! -mot ett lag som är sämst i ligan denna säsong på att göra mål. Bottennapp alltså.... "bara" 0-1, men förlust är förlust.
Tränare Klopp förklarade det med att han inte lyckats förmedla sin spelidé (teori+praktik) tillräckligt tydligt just nu. Så största felet var hans eget......... göra om och göra rätt var hans filosofi. Sympatiskt sätt att ta sig an problemet.......här skyller vi inte ifrån oss inte!
 
Frukost fredag.......
 
Denna meny blev det till middag.....
 
Gryta puttrar inför morgondagens måltid......
 
Blå himmel och antydan till sol.....på andra sidan regnig fönsterruta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0