Loppis och experiment......

..........har stått på agendan idag.
Efter frukostmacka och duschbesök såg jag till att komma ut i solskenet, för ett besök på loppisen som "turligt" nog var öppet idag (och imorron).
Man fick dock hålla ögonen på vart man förflyttade fötterna, för här och var fanns blankis att halka på.
Gick dock rätt bra, bara ett litet "snesteg" som var lätt att avbryta i sin linda.
Inne på loppisen (med så stora lokaler att sextio personer får vara där samtidigt....) fanns det några fynd att köpa. Inte särskilt förvånande då det är flera veckor sen jag senast var där.
Blev en del att bära på hemvägen alltså.....
Medan jag var borta hade maken tagit sig lite middag och gick sen ut på promenad även han. Dock inte till loppisen.....
Jag tog också en portion fläskköttsgryta (experimentvariant...) och fika i glashuset under dagsljus hann vi med när han var åter.
Kollat teve med avbrott för ett nytt småkaksbaks-försök (som "trillade ner" i mitt huvud plötsligen).
Till hälften svalnade smakade de rätt ok..........
 
Shepherd's pie-inspirerad ugnsrätt till fredagskvällen.....
 
Kastade ut en liten bit banan..... kråkan lät sig väl smaka....båda bitarna.
 
Därnere vid sjön är det troligen korvgrillningsträff i det vackra vädret.
 
Småkakor från loppisen till eftermiddagsfikat idag.....
 
Imorron blir det mitt lördagsexperiment "nötsirapskakor" till fikat......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0