När ska man......

.......gå upp idag då tro? Låg i omgångar och funderade på detta under morgonen. Somnade om en stund, funderade lite, slumrade till osv. Slutligen tog jag ett beslut runt tio, att nu är det nog dags.
Pallrade mig ur bingen och började ta hand om det jag under kvällen före ställt fram.
Bunke till brödbak med tillbehör. En timma senare efter jäsning, fylldes huset av nybakt bröd-doft.
Maken hade också hunnit vakna nu och vi kunde konstatera att det var gott om slask utomhus.
Sonen som under en tid har lånat vår ena bil, hade nu fått sin egen reparerad, så idag skulle vi hämta hem makens leasingbil till Fagersanna igen.
Släppte av maken vid DHL-teminalen där sonen arbetar, för att ta hem sin bil och stanna till vid Millners för lunchportioner åt oss.
Under tiden styrde jag min bil till COOP och lämnade affären med två fulla kassar.
Hemma väntade biff Stroganoff på mig, medan maken valt "tradarlunch" (bacon, falukorv, ägg och stekt potatis.)
Sen förpassa hälften av brödkakorna till frysen, några till brödburken (för kvällsmacka.....) och minus den som nu åker till Falköping med sonen.
Intar ryggläge och inväntar Liverpoolmatch..........
 
Nä det är samma sort, de främre bara ofrivillgt längre baktid....får se om det blev bättre - eller sämre.
 
Här pratar vi "nyspolad" is......
 
Till dagens glashusfika........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0