Överkurs.........

.....i matlagning blev det med facit i hand. Efter glashusfikat (nej vi öppnade ej chokladkartongen idag....) med några kvarvarande experimentkakor till kaffet, blev det mera matlagning.
Fanns lite köttfärs kvar i paketet som blev köttfärssås och skalpotatis färdigkokades till morgondagens kålpuddingsmiddag.
Några passionsfrukter hade legat i kylen sen nyår, de fick bli en "kvällsefterrätt" medan maken kollade sin hockey och jag slutligen satte mig tillrätta i tevefåtöljen.....en stund iallafall.
Ny dag.....onsdag och dimma, fram till lunch.
Dags att ringa till den idag (hos syster) arbetande assistenten, för mera framtagande av fakturor för mig att hämta, senare i veckan. (Ringde igår, men då var det en ny vikarie på tråden.....som inte ens presenterade sig med något namn....)
En suppoter-bläckis blev virkad sent igår, lagom till att heja på Sverige i handbolls-kvartsfinalen mot Qatar ikväll.
Men innan detta ska även ett besök hos fotvården "klaras av", under eftermiddagen.
Kanske även ett besök hos "Bagar'n"...........
Det blev semlor hos Bagar'n efter fotvården. Vi kommer att äta dem till kvällsfikat.......
Två kassar mat hittade också vägen in i bilen och nu väntar jag först på lottodragningen (hahaaa)
Sen blir det handboll......... 
 
Passionsfrukt-efterrätten från igår.....
 
Inga gjorde lite köttfärssås....när hon ändå var i farten, igår.
 
Heja Sverige....supporter-bläckisen är på plats.
 
Då drar vi hem igen...... i fullmånens sken, efter matinköpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0