Snö-vitt vid vaknandet......

.....var det ute idag. Såpass kallt alltså att det lilla i snöväg som kommit under natten, låg kvar på gräsmattan. Någon lite skärpning på uppgångstiden var det idag och frukostmacka med kaffe avklarat i god tid före elva.
Vad det gäller lotto, så spelar det ingen roll att man "taggar upp" inför dragningarna. Men det visste jag ju i förväg.......
Inga kunde inte låta bli att inta köket en stund igår kväll. Det blev en smördegspizza (typ), med mögelmjukost, lök och bacon som resultat av den "ockupationen".
Vi hade pratat om att grilla korv på eldkorg, så när solen tittade fram en liten stund mitt på dagen riggade maken elden och flyttade ut cafémöblerna på altanen.
Jag kom med korven......
Vi satt där ett tag och blev "rökta", innan det kändes kyligt. Då tog jag en promenad ner till loppisen och köpte oss två påsar bullar.
Hittade lite senare mera middagsrester, så nu är jag mätt och halvliggande i fåtöljen och kollar teve.
Blir nog snart en kopp kaffe med loppisbulle. Resten ligger redan i frysen, förutom den maken redan fikat.......hahahaa.
För övrigt är nästa terapi-bläckis också halvfärdig.
 
Ingas skapelse......
 
Undrar vad som försigår vid sjön, nån håv och två "fiskare"?
 
Fint väder, vad händer.....?
 
Jo då blev det lite grillning på eldkorg........
 
Långt däruppe cirkulerar en rovfågel......
 
Loppisfynd....två påsar goda bullar och ett"svin".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0