Delad pott idag.......

...........för handbollsdamerna mot Frankrike. Helt ok, men hade ju varit än bättre om de vunnit......
Innan dess idag var det utökad sovmorgon. Vaknade ej förrän tio, så det fick bli bara en rullad tunnbrödsmacka och kaffe till frukost.
Tvättmaskinen hörde av sig och ville ha lite jobb, fick bli sängkläder då.
I förrgår var det montera fläkt...... igår kväll blev det rengöra (köks) -fläkt.
Tittade till äppelträdet framåt kvällen, men boet var fortsatt tomt. Dock satt en av ungduvorna på en av de låga grenarna och jag hade kunnat klappa den. Inte rädd ett dugg, men nöjde mig med att ta ett närbilds-foto.
Foton, - kom det återigen från sonen i Danmark, denna gång på Zäta och caféer vid Vesterhavet.
Maken fick chansen att göra ett val: Pastarester från igår........eller nygjord foliebakad lax.
Det slutade med att jag åt laxen.......
Har även testat min nyköpta Swiffermopp. Har förut provat dammvippan och är väldigt nöjd med den, så kanske moppen också är bra....? och det kan vara så.
Ska testa fler gånger innan "dom faller".
Glass och kaffe efter handbollen, ute på verandan mellan skurarna som kommer sporadiskt. Däremellan även sol.......
Nere vid Strandstadens hamn var det Kanadagäss-möte, räknade till ca fyrtio stycken. Hmmmmm......den populationen får gärna flytta till andra sidan sjön, där det är vildmark.
Nu bädda sängar...........
 
Zäta på semester......
 
......vid Vesterhavet/Limfjorden.
 
Ovanlig variant.....av luktärter.
 
På "återbesök" till barndomshemmet.
 
Min ugnsbakade lax..... med egenodlade tomater i.......
 
Mötet som gärna får hållas nånannanstans........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0