Det var inte bara en........

.......utan två stycken duvungar i boet, upptäckte jag imorse strax innan vi skulle dra iväg på vår road-trip. De bråkade med varandra så jag passade på att testa ta ett foto.
Man kan urskilja dem iallafall........
Sen drog vi iväg och stannade en snabbis i Arboga på Burger King (för där var det nästan tomt) och åt varsin hamburgare till kall dricka.
Då vi anlände till målet var det "lite kaos" för de skulle precis baxa in en släpkärra i grindhålet (på en lutande tomt) och lasta den full med byggavfall.....i värmen, för att far i huset skulle avyttra detta på återvinning i Fagersta. 
När han kom åter var det sagt att middag skulle serveras, så jag fick lämna min sköna plats vid AC-fläkten för att svettas floder vid spisen en stund.
Potatis skulle kokas och sås göras, samt biffarna varmstekas. Fick en assistent (näst största storebror...) som hjäpte till med rårivning av morötterna.
Allt tog slut, utom några potatisar och ca en deciliter av över två liter sås.
Framåt kvällningen gick det även för mig att gå ut på verandan, innan dess var det basängbad för flera barn plus morfar.
Bullar och kaffe avhandlades, så ock kall dryck.
Nu står vi nere vid vägen på deras tomt och ska se hur det går att sova. Hela sidodörren är öppen, bara myggnätet är för...........
 
Här syns ungarna.....när de bråkar.
 
Så passerar vi "orkestern" vid Ramsjö......
 
Morfar spelar UNO med barnen, medan mamma försöker jobba lite.......
 
......och jag svettas vid spisen.
 
Några i sällskapet svalkade sig i poolen en stund......
 
Bror och syster inspekterar mina inköp tänkta till lekstugan, som är under renovering.
 
Mycket nya kottar i den stora granen på tomten..........
 
Avslutning på dagen med ett glas rosécider.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0