I väntan på blues-evenemang......

......har väl maken ägnat dagen åt, tills det var dags att resa mot Tidaholm.
Själv har jag inte gjort så många knop heller, men med väderleken att ta hänsyn till så är det alldeles rätt tänkt.
Igår fick Inga ett ryck och fixade några varma mackor framåt kvällningen, som lite "fredags-bonus".
Middag skulle vi väl ha även denna lördag och då bjöds vi på stuvad vitkål med prinskorv, ute på verandan.
Där fanns skugga och så fläktade det skönt.
Klockan två var det damhandbollslandskamp och den vann de med några mål mot Ryssland.
Maken drog iväg runt halv fyra och vad skulle då jag hitta på, innan fotbollen startade?
Fick bli att ta tag i den oregerliga tisteln i cementröret på framsidan. Den har irrtierat mig i flera år, men har inte fått tummen ur.... 
Men nu så är den nerklippt, uppgrävd och slängd på komposthögen. Nästan en hel säck jord är påfylld i hålet och därefter beslutade jag att så persilja, i väntan på något annat i blomväg.
Blev jag svettig, eller blev jag svettig.....trots att det var i skuggan?
Men nu är det bara fotboll resten av kvällen härhemma och blues för maken i Tidaholm innan han dyker upp igen. Sent antagligen.........
 
Solnedgång fredag.......och där var det visst ett flygplan också.
 
Dagens middag........
 
....och jodå, vi ligger i än........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0