Ja jösses.........

.....vad ska man säga?
När det dimper ner ett brev (mer än tjugo sidor i ärendet) från Justitiekanslern med anledning av att ersättningskraven på Försäkringskassan (åt syster) avslagits av Försäkringskassan själva (surprise, surprise.....).
Givetvis har jag skickat in åsikter om detta avslag till justitiekanslern och samtidigt påtalat vilket skämt det är med överklagansmöjligheten och det orimliga i att den enskilde alltid har beviskravet på att fel begåtts (av kassan...).
Dessutom att den som redan har låg inkomst/pension ska "bekosta" myndighetens årslånga handläggningstider. Men inte är jag förvånad inte, utan hade väntat mig nå't sånt här........tröttsamt.
Har väl tagit mig nån timma drygt av denna fredag, att ägna mig åt detta.
Annars ligger idag ett trasigt äggskal under äppelträdet, men duvan ligger kvar däruppe och inga pip från ungar har hörts.....än iallafall.
Till middag hittade Inga fisk(havskatt) i frysen, panerade denna och serverade med potatismos.
Lite-av-varje-väder, men ännu inget regn och absolut inte kallt.
Imorron är det dags för andra covid-sprutan..........
 
Jodå....solen gick ned igår också...........
 
Än sålänge trivs denna blomma på muren vid slänten.....
 
Vinbären mognar, snart dags för gélékokning kanske......
 
.....även krusbär på gång.
 
Tomt skal........
 
Fisk till middag......
 
Skata på fel plats i livet........... fick öppna nästan alla glasdörrar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0