"Kråk-bråk"........

........blev det plötsligt i grannens stora björk, när vi satt i lugnan ro på verandan och tog vårt eftermiddagskaffe vid femtiden.
Men innan dess var det som vanligt kaffe och mackor vid tio och fortsatt tevetittande en stund i sängen.
Det var ett tag sen jag var i mataffären, så hög tid att åka en tur igen och så hade min Systembolagsbeställning kommit........
Bredvid bolaget ligger en klädaffär, slank in där och kom ut med några fynd.
COOP nästa och två skit-tunga kassar med ut, att lasta in i bilen. Ett samtal till thai-en för middagsmat med ca tjugo minuters väntan på maten, gjorde att jag tog omvägen via bagar'n och hittade en bit räktårta till mig och en dito macka till maken.
Där jobbade en gammal post-kollega (tillfälligt), som var kul att byta några ord med.
Därefter smakade thai-maten bra till middag.
Efter eftermiddagskaffet blev det ytterligare en liten inköpsrunda. Ner till loppisen (öppen för inköp av fikabröd, glass och dricka......), där blev det tre paket glass och en ask bondkakor.
Nu ska jag testa Xanté bubbel och äta min räktårtebit.......... medan Zäta, sonen och sambon åker Danmarksbåt.
 
Fredagsfrukost med en nyplockad tomat.......
 
Utlåtande: Helt ok......men inte nå't jag springer och beställer igen.
 
Nu kan man börja äta........
 
Smakade lika bra som vanligt.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0