Morgontrött........

...... verkar vara mitt nya mellannamn, för sover gör jag numera som en stock, mellan fem och tio.......
Men visst kände jag kaffe doften, när maken tryckt på knappen.
Hur länge jag sen "dåsade" innan den doften slutligen drog mig ur sängen är lite oklart, men upp kom jag även idag.
Apropå latmask, så var det ett tag sen tvättmaskinen fick sig ett träningspass. Dock inga problem för full tvättkorg fanns att "locka med" och nu är hen klar med uppgiften.
Åkte sen in till Tibro för det var slut på det mesta i kylen och maken behövde en medicinsort.
Lång tid tog det på Apoteket och som följd därav, hoppade en massa andra nyttogrejer (utan recept)  på mig, medan jag väntade. 
Maken hade stekt sig lite middag, eftersom jag dröjde.......
Själv hade jag köpt fetaost/spenat-lasagne och en grillad kycklingfilé, som fick utgöra min middag.
Åsk-skur med en massa regn följde och nu är alla vattentunnor fyllda igen....... med råge.
Fick bli jordgubbar och glass till kaffet.........
Sitter nu vid Rapport och ser bilder från Bredfjällsgatan i Hammarkullen, där det varit anlagda bränder. Ja det är andra tider nu........ på sjuttiotalet sprang man brevbäring i dessa hus (och bodde inte långt därifrån). Visst var det lite turbulens ibland då också, men inte i sån omfattning som nu.
 
De tog raggarbilen på sin söndagsutflykt........
 
Vi tog en kvällsmacka på verandan i solnedgången igår..........
 
Blev visst en till sån här........
 
Såhär har det sett ut sen åtminstone tio år tillbaka, men nu är tisteln väck.......
 
Gott till kaffet.....och åsk-skuren.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0