Pannkakor.........

 ........tyckte Inga att vi skulle ha till kvällsmat, för att avsluta måndagen med. Så därför rörde hon snabbt ihop lite smet och stekte några stycken.
Väckarklocka återigen satt för att se handbollen strax efter sju. Gick väl sådär, men delar av matchen såg jag iallafall och efter frukost var det så dags för fotboll. Likadant där, slumrade av och till, men såg nog större delen tror jag.........
Första skörden (i en liten skål...) fick bli tilltugg till dagens middag. Kokt skinka, mimosasallad och färskpotatis med egenodlad dill på.
Det har regnat lite sporadiskt sen inatt, men inga mängder. Fortfarande rätt klibbigt och kvavt.
Åkte in till Skövde, köpte bland annat en fläkt till, att ha och svalka oss med vid behov.
Idag fick det bli piroger från delikatess-disken på ICA till fikat.
Jag tyckte det var gott, men makens respons var något ljummare.......
Han hade "luftat" mattorna och dammsugit huset under tiden jag var borta.
Sonen skickar bilder från Danmark........ mycket mat har de där, tydligen. Men vi har ännu inte fått se några utomhusmiljöer......
Landat i min fåtölj och inväntar kvällens tevetablå..........
 
Pannkakor med körsbärssylt............mmmmmm
 
 Jodå jag är fortfarande hemma.......
 
......jag också.
 
Skördat lite.......
 
Dinner is ready........
 
Galleria-reklam........
 
Tisdags-fika......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0