Spänningen la' sig........

....... ganska snabbt, som vanligt och när lottodragningen var över hade jag och symötet status quo på spelfronten. Eller ja denna dragnings insats var ju förlorad, så egentligen minus då, då.
Men nästa gång.......
Vaknade ganska pigg (allting är ju relativt, men.....) och klockan var inte mer än halv nio, så fick bli leverpastejmackor med kaffe och fortsatt tevetittande en bra stund.
Sen upp och i tvättmaskinen med alla lakan......
Därefter fick jag tummen ur och gick ut med en bunke till svartvinbärsbusken. Tänkte att nu är det bra tid att koka gélé och då behövs iallafall två liter bär. Så det blev plockat.
Medan jag roade mig med detta hade maken vaknat till........
Då var det dags att koka och söla med dessa färgrika vinbär, men klarade av det ganska ok och så står tre burkar klara för frysen. Nu vill det till att det verkligen blev gélé, för alla gånger förut har det blivit trögflytande saft.........(typ sista försöket), men verkar ha fungerat idag.
Middag sen, blev den andra delen av fläskfilén med potatisrester till och nu är jag inte så pigg längre (hahahaa). Dock inte lika trött som dagen efter första sprutan och bara lite öm längst upp på armen. 
Nu återstår att bädda sängen igen, men sen ska jag nog bara slöa resten av söndagen.
Och ikväll är det final.................heja England.
 
Då kokar vi svarta vinbär..........
 
Middag....... men med gélé från köpt burk.
 
Här är resultatet, som står och svalnar innan frysförvaring.
 
Slutligen en närbild på en gurkblomma......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0