Tidig match......

...... i handboll för herrlandslaget och jag hade satt väckning. Hann väl se första halvlek och slocknade därefter igen. Missade alltså dramatiken, men det gick trots allt väl tack vare en bra målvakt som räddade dem från totalt fiasko.
Vaknade sen ganska lagom till damfotbollen och mer dramatik, men ytterligare en skicklig målvakt räddade laget. (Tjejen som för 11 år sen var på campingsemester i Karlsborg och sökte information om fiske, på Turistbyrån hos mig).
Sen blev det simning och det inspirrerade även mig att väta ner mig en stund (i duschen dock....).
Middag serverade Inga i två "versioner" med rå sallad/morötter eller kokta blandade grönsaker.
Intogs på verandan och sen kollade jag ordentlig handboll (herr). Danmark krossade Japan och satte nytt olympiskt målgörar-rekord för en match (47- 30). Blir intressant framöver att möta....eller inte.
Imorron är det damernas tur mot Spanien. En handbollsmatch om dagen iallafall en dryg vecka framåt nu. Varvat herr/dam Sverige.
Maken ville sen fika och då passade vi på att göra oss glass-strutar av sorterna inköpta igår.
Duvungarna är fortsatt ensamma hemma och ganska rejält stora vid det här laget.
Nu väntar vi på storkovan då.......... och äter mogna tomater.
Sonen har meddelat att havet var extremt lugnt, destinationen är nådd och så långt har allt gått bra. 
 
Makens variant.......han har inte skalat sin potatis än.
 
.....min variant av middagen.
 
Aktiviteter vid sjön.....
 
Vår "lånebil"..........
 
Äpplena växer......
 
......och jag har hittat EN gurka på gång idag.
 
Glass-fika......
 
De "små" kollar in världen.......
 
Men kolla......ett påfågelsöga......... på besök i trädgården.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0