Trött imorse.......

.....men "pigg" halva natten dessförinnan. Varpå det föranledde en mycket sen uppgång denna söndag.
Maken "skröt med" att han var uppe redan vid åtta och jag frågade hur många "redighetspoäng" det gav då..... Som sagt var han inte hemma förrän vid halvett-tiden, men alltså trots detta morronpigg.
Hörde allt en massa bluesmusik från hans dator, då jag ibland vaknade till.....
Lika varmt idag, men mindre vind och det fick bli en macka med kaffe innan jag tog bilen ner till loppisen. 
Av två skäl: a) Att undvika så mycket svettning som möjligt, b) avyttra lite på återvinningen.
Gick ganska bra, ända tills jag skulle betala och gå därifrån men då rann det till........
Massa kallt vatten i ansiktet vid hemkomst, innan Inga fick order om att laga spagetti med köttfärssås till middag.
Den är nu äten och några grenar ansade på kaprifolen och vindruvan, samt lite vattning av törstig björnbärsplanta/-or som stuckit upp ur jorden lite varstans. Kanske blir ordning på den till nästa år igen.
Bonusdottern kommer denna vägen efter bad & glass i Hjo, för att hämta bl.a. ett par skor jag hittade på loppisen som hon ville ha, efter skickad fråga med foto......
Blir att se till vi har kaffe bara då också.........
Fotbollen tar paus till tisdag nu, men England vann säkert med 4-0 över Ukraina igår och har nog aldrig sett nån bli såååååå överlycklig av att sätta just ett 4-0-mål.
Jordan Henderson, till vardags lagkapten i Liverpool (efter att Steven Gerrard slutade) och med måååånga år i landslaget bakom sig, fick göra sitt allra första mål för England. 
 
I väntan på blåbären....får vi äta smultron som växer i samma "rabatt".
 
Färggrann solnedgång även lördag......
 
Även det andra solcells-ljuset är nu på plats.....
 
En portion middag........
 
Kajorna "har rast" i flygskolan.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0