Upp och flytta bil.......

........så att maken kom ut med "Zäta" för att åka på Dala-blues i Krylbo.
Ganska lagom tid att komma ur bingen, runt halv nio. Inte lika trött idag och yrmössan har tagit paus.
För tid och evighet gärna, vad mig anbelangar.
Tog vägen om duschen, innan jag fixade leverpastejmackor till frukost.
Hade inte varit uppmärksam, så missade Sveriges dam-match i Olympiad-fotboll mot USA. Lite trist, men de vann ju med 3-0. Vilket är väldigt bra jobbat........
Ungdomarna Duva är numera oftast helt ensamma hemma i boet.
Var ute och kollade på dem, när fd. jobbkollegan kom förbi i sopbilen och hämtade våra sopor enligt schemat. Pratade en liten stund.......
Till middag bjöd Inga mig på spagetti med köttfärssås, samtidigt som hon gjorde en plåt persiljebiffar till morgondagen. Frysen fick också "smaka på" köttfärssåsen och några av biffarna "for later". 
Maken har lagt upp nå't smakprov från Krylbo, men inget som jag går igång på.
Hoppas han tycker det är prisvärt......... och kommer hem med Zäta ordentligt imorron. Då kommer sonen och hämtar hen för att åka till Danmark en vecka, med sambon för släktträff där.
......och tomaterna blir bara rödare och rödare i växthuset, men gurkor verkar det värre med.
 
På skjul-knuten lyser hortensialampan upp i skymningen.......
 
Tömningen klar.......
 
En av två ungar syns........
 
Persiljebiffar klara.......
 
Middagen serverad på verandan......
 
Här jobbas det.........
 
"Street-meeting".......för kajor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0