Väckarklocka.......

.......på, för att se herrhandboll vid nio. Ja det var väl lite kul att se en hel herrmatch, men det vill sig inte riktigt för dem. En massa missar och så vart det förlust mot Egypten.
En och en halv timma "att slå ihjäl" tills det vankades damfotboll, kvartsfinal mot Japan.
Då hinner man baka brödkakor (nästan....) fick passa gräddningen i ugnen under första halvlek.
Men nu finns det nybakat bröd igen, både i frysen och till frukost imorron.
Till lunch serverade Inga fyllda lunchkorvar med pommes .....och sallad från eget land.
Maken skulle tillsammans med en annan likasinnad Fagersannabo åka på bluestillställning i Hjo på hotell Bellevue, så blev ensam hemma. Visst hade jag också kunnat åka med, men då han lade upp en smakprovsfilm nyss......... ångrade jag inte mitt beslut.
Plockade av en del krusbär och kokade lite kräm, avsmakad ljummen (klart godkänd).
Tog mig en mini-brödkaka till eftermiddagskaffet.
Sitter nu i fåtöljen och lyssnar på när diskmaskinen jobbar. 
Imorron blir det utflykt till Falköping med "lånebilen" för att hämta Zäta och besöka madrassaffär.
 
Tog mig ett "torsdagsglas" av Stoneleigh, som jag köpte för att testa.....godkänt.
 
Torsdagen till ända.....
 
 Ett lass brödkakor klara........
 
Fylld lunchkorv......
 
Krusbärskräm.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0