Vaktombyte........

........ i äppelträdet, fick jag uppleva igår kväll. Ringduvor delar lika på ruvandet och när jag tittade ut vid åttatiden var det dags att skifta.
Den ankommande duvan såg mig och satte sig en stund på en lägre gren och iakttog mig (som ett potentiellt hot mot boet) innan hen fortsatte upp och den andra duvan tog till flykten......ett tag.
Imorse var maken uppe och väsnades, men jag måste ha somnat gott igen iallafall, för har bara en diffus minnesbild att någon sa nå't och sen åkte bilen.
Han var dock åter redan strax efter tio, då hade fordonet fått "frukost" också.
Ett tag senare gjorde Inga fisk med potatismos till middag och kort därefter tog jag bilen på en andra vända mot Skövde.
Först några inköp, sen mot centrum och parkeringsautomat på Sandtorget. Som visade sig vara av det kräsna slaget, spottade bara ut mitt Visa-kort och nekade betalningen. Dock funkade Mastercard som jag också hade. Ringde arg till Nordea och när jag skällt klart på automatrösten och slutligen fick prata med en riktig människa, sa han att det är en egenhet vissa P-automater lagt sig till med.......
Nåväl, kortet fungerade på restaurangen iallafall, men där fanns ingen alkoholfri cider som jag ville ha.
Lite surt undrade jag om inga bilister brukade äta och dricka hos dem....och fick ta en Sprite.
Åkte ganska snart hemöver, men kul att ses igen, efter ett väldigt långt uppehåll var det iallafall.
 
Därinne sitter hen och "ugglar"........man ser bara den vita halsranden i lövverket.
 
Nya huset i Mörke-korset. Precis där far växte upp.....men i ett helt annat hus i en annan tid.
 
Croque monsieur på ciabattabröd.
 
Hämtade ett paket på hemvägen med en solcellslampa. Nu får vi se hur den ser ut i mörker......  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0