Vi har hamnat i "onåd"........

.....eller hur man ska uttrycka det faktum att nu, när vi har bytt till en "Plåtis" istället för en stor husbil, är det slut på larvet med morsande såfort man möter en annan likasinnad.
Inget fel på Zäta (tvärtom!), men hen ser vid första anblick ut som en vanlig skåpbil.
Skönt tycker jag......... 
Visst är det lite trängre överlag inuti, men det positiva uppväger de negativa grejerna i den större.
Gick väldigt mycket bättre att sova för min del, gentemot förra varianten. Lite trångt tyckte maken, men det kan ju ha sin naturliga förklaring (att jag med alla kuddar tog plats) som kan justeras över tid och eventuellt med specialbeställd bäddmadrass som grund.......
Då det framåt midnatt började mullra och stänka regn, gick jag upp för att skjuta till nästan hela dörren och stänga takfönstren.
Runt åtta-tiden vaknade vi till och åt en spartansk frukost, innan vi gick in i huset till de andra.
Det blev till att lära sig UNO och spela med make, samt de två minsta barnbarnen.
Inte illa att bli fyra  allra första gången, tycker jag allt....... (hahahaaa)
Tog en evig tid, så tackade artigt nej till ytterligare en omgång.
Hem åkte vi sen via Fagersta-Lindesberg-Örebro. Stannade vid Mogetorps värdshus för middag. Maten var helt ok, men miljön behövde en rejäl ansiktslyftning tyckte vi allt. 
Trött men hemma igen.....i 30-gradig värme inte så konstigt. Ska nu kolla till duvorna och hämta in posten.....om det kommit nå't.
Imorron en tur till Tibro och hämta paket............
 
Natt i naturen.....i Västervåla.
 
Husbils-frukosten är serverad.......
 
Genom en by i Västmanland......
 
Fors i Fagersta.........vid hembygdgården.
 
Maken valde färsbiffar, medan jag tog både köttgryta och korv stroganoff. (Hälta-hälta så att säga)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0