Grillning i snålblåst........

.....fick det bli idag. Så in i glashuset för grillen och gubben, med "tändpistol" fick han nöta ett bra tag och vi luktar "rökta" fortfarande, flera timmar senare.
Så småningom anlände dagens gäster, med marinerat kött och klar potatisgratäng.
Själv bakade jag en rabarberpaj och oregano-bröd igår, samt skar sallad, vattenmelon och majskolvar innan de kom.
Syster dök upp mitt i måltiden, men skickade bara ut sin assistent ur bilen, för att hämta sitt paket.
Apropå paket, så fick jag en chokladask (på mors dag....) och maken en födelsedagspresent.
I den hittade han en bilbatteriladdare, så istället för att låna sonens för laddning av min KIA fick han/vi en alldeles egen att nyttja vid behov framöver.  
Efter kaffe och rabarberpaj med vaniljsås, fortsatte son och sambo för att hämta en reklamerad micro 
 på hemvägen till Falköping och jag övertalade en tröja att följa med.
Nu blir det mycket fotboll, veckorna som kommer.................... risk att tevefåtöljen blir fullständigt utsliten och "less" på mig.
 
Oregano-frallor........
 
.......och rabarberpaj.
 
Gårdagens klåfinger-resultat.......
 
Grannens buske blommar vackert.......
 
Vår egen häck är inte så dum den heller.......
 
Ett och annat äpple lär det bli framöver.
 
"Grillmästaren" har startat matlagningen, experten bistår med goda råd?
 
Bärhjälp till bilen åt ryggskotts-sonen.......fick låna plats hos grannen för deras bil.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0