Inga fick ett ryck........

.......runt elva igår kväll och tyckte att nu skulle dammsugaren motioneras, innan det var läggdags.
Valet var att utföra det då, eller spara ett trist göromål att starta torsdagen med.
I det perspektivet föreföll beslutet att göra det direkt som klokt.
Startade dagen med färskpressad juice, macka och kaffe. Senare åkte vi till återvinningen med en massa skräp, mestadels träbitar......... 
Till lunch bjöd sen Inga på sill, ägg och smashed potatis. 
Efter fikat....... lite senare, skulle jag bädda iordning i husbilen och bära ut lite annat.
Ja det var en utmaning, trekvart senare hade jag ändå lyckats trots motsträviga kroppsdelar som gjorde allt för att jä.....las, ....till det rann svetten. Ja det är skitkul nästan jämt.
Testar att byta tillbaka till gamla fåtöljen igen, för att se om det funkar bättre i axlarna. Misstänker nu att armstöden är för höga på den nya, så jag sitter och spänner mig hela tiden.
Ingen hejd på "nöjena" alltså............
 
Maken körde så jag kunde fota på hemvägen........
 
Lunch........
 
Äntligen kom den.......köpt 14 april, fått tjata på avsändaren att få iväg den.
 
Gjorde lite persikosås med glass, till eftermiddagskaffet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0