Loppis och grillning.....

 .........har stått på agendan idag och kommer man inte ur sängen förrän sent, hinner man inte mycket mer. (hahahaaa)
Det blev som förutspått hamburgare på verandan (igår kväll) innan nästa fotbollsmatch startade och lottodragningen var lika vinstfattig som vanligt......
Det är några veckor sedan jag nu besökte vår lokala loppis, men man kan vara nästan hundra på att aldrig gå därifrån tomhänt, så ej heller idag.
Dock en ganska svettig tillställning för min del, som inte ens behöver röra på mig förrän "det bryter ut". 
Tog en långsam promenad dit ner, men då det är ganska varmt därinne också, var det som om jag gått direkt ur duschen (utan att passera handduken....)
Satte mig med lite drickbart på verandan vid hemkomst, men inte fläktade det nämnvärt där heller......
Bara att gå in och assistera Inga med grillförberedelserna och "sparka ut" grillmästar'n för tjänstgöring.
Visst var det gott när allt fanns på plats, men denna tant blir trött av väldigt lite arbete numera tycks det.
Men ska nog orka trycka på den laddade kaffebryggaren och ta ut glass-strutar från frysen, innan dagens fotboll startar......om en timma, samt ta en fika med maken.
 
Däruppe satt de och skränade, då jag promenerade till återvinningen igår med några flaskor.
 
Blev visst en bläckis till matcherna igår......
 
Jag har "koll på läget".........
 
Grillning med utsikt.......
 
Måltiden klar att avätas.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0