Ser man på..........

....."di blå-gule" kan ju spela rolig fotboll också, samt göra mål utan att få straff.
Hela tre stycken blev det till slut innan slutvisslan gick och nu får vi se hur de klarar sig fortsättningsvis.
För att fixa till morgondagens meny, var det nödvändigt att ta en biltur in till centralorten och komplettera lite.
Dock sällade jag mig inte till den långa ringlande kön vid Systemet, med dörrvakt på plats för att hålla ordning. Tror vi har vad som krävs i den vägen redan här hemma, om inte får vi avstå den delen.....
Köpte dock de obligatoriska jordgubbarna, främst att användas till hembakad jordgubbstårta som i eftermiddag gräddats i en mindre variant.
Maken har fixat med vattentunnan vid husknuten, nu återstår att se om vattnet rinner mera ordentligt ner i den. När det regnar vill säga........
Därifrån lägger vi sen en slang och fyller på i växthustunnan, funkar faktiskt bra......
Blev lite jordgubbar "över" så vi åt en specialskapad dessert till eftermiddagskaffet på verandan.
(vaniljglass, pajdegssmulor, jordgubbar och vaniljsås)
Nu ska jag skära och förbereda den avsvalnade tårtbotten, inför morrondagens slutdekor.
Sen blir det Ernst och dansk deckare.....ingen fotboll idag, spelledigt inför slutspelet.
 
Onsdagen tog slut såhär......
 
"Stackars" maken fick detta till middag, men jag åt "drunknad" potatis med revben även idag.
 
Klara för morgondagens tårtdekor.......
 
Jodå.........jag ligger fortfarande här.....ville du nå't.
 
Dagens "kaffebröd"............
 
Ja här ser man bra ut..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0