Telefonen ringde........

......... då jag precis hade klivit ur sängen och nej det var inte speciellt tidigt (efter tio....).
Grannen tyckte det skulle passa med en kaffe och provsmakning av brödet (jag "skröt om" att jag bakat) vid postlådeträffen för några dagar sedan.
Nu hör det till saken att hon är extremt morgonpigg, medan jag då är tvärtom. Hon hade varit uppe sen fem och jobbat (hemifrån), medan jag (några år äldre) ju är pensionär med rätten att göra som jag vill (hahaaaha ......med kända begränsningar.....).
Vilket går att kombinera fint ändå, hon fick elvakaffe och jag åt frukost.
Man får "en spark i baken" och kommer igång med dagen istället för att gå på sparlåga flera timmar till och det är bara positivt.
När vi tröttnat på det soliga vädret och avslutade veranda-samtalet, gick jag raka vägen in i köket och startade smörgåsbiffarna (som stod på göromålslistan idag).
Några fick bli "hamburger-middag" så småningom, medan resten bor i en (tvåliters) glasslåda i väntan på "semesterresa" på söndag.
I postlådan fanns lite jobb att kontrollera, vilket föranledde telefonsamtal till redovisningsansvarig. Hon har ännu inte ringt tillbaka, så arbetet ej slutfört. 
Nu tar vi en utflykt till Karlsborg och köper ny cykelpump, då den gamla ej finns att finna härhemma.
Blir nog en glass också.............
Imorron blir det en liten utflykt med symötet, så väckarklocka på.
 
Rent av oförskämt att klaga (om man ens skulle komma på tanken).........på denna torsdagsavslutning.
 
En liten geting i fönstret........ca 5 cm lång.
 
Flaggan ljög en aning, för inte såg våra glassar ut så.
 
Snålt.....inget över till mig.
 
Utsikt över mini-golfen (ingen spelade....) med Bottensjön i bakgrunden.
 
Här var det varmt och skönt, efter tvättmaskins-badet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0