Tio bläckfiskar........

.....ska flytta. Bara sådär kom en förfrågan på Messenger: Hur många finns det? min son är "besatt" av sådana bläckfiskar. Jag bekände då att jag är väl lite besatt av att virka dom, så har en 70-80 stycken i runda slängar.
Vill gärna ha tio stycken då, färg har ingen betydelse......får man mängdrabatt?
Ja det fick hon och gratis frakt, så nu har snart en liten grabb på dryga året ett helt "harem".
Påminde mig om när dotterdottern var i den åldern, då köpte jag upp resterande lager av rosa pantern i en lokalbutik. Hon "behövde" den för att komma till ro och sova.
Finns nog kvar en obegagnad här fortfarande. Kan komma väl till pass framöver, kanske vid nån skolavslutning eller så..........
Fredag.....fisk.....fy faan! Ja så sa min far vid ett tillfälle som barn, för att vara rolig. Dock tyckte inte hans mor att det var ett lämpligt sätt att uttrycka sig på och gav honom en skarp reprimand (samtidigt som hon log i mjugg) kunde han se.
Kan undra om maken kommer att säga något liknande då middagen serveras idag.
Nej det gjorde han inte, utan det var ätbart. Ingen jättehit, men fullt acceptabelt att köpa igen.
Annars har vi fixat lite småsaker idag: Lagat en hylluphängning, förankrat en annan hylla i väggen, tvättat, gallrat garderob och klippt kanter. Inga fick feeling och "snodde ihop" en gryta på fläskkött och champinjoner till en annan dag. Nu ett glas vin.......sen en kopp kaffe.
Imorron kommer först syster och hämtar sitt paket, senare anländer son med sambo och kött att grilla.
 
Dessa gynnare är nu klara för avfärd mot storstadsregionen.......
 
Maken sysselsatte sig utomhus....
 
.....men nu är "Polar'n" trött, där under äppelträdet och i bakgrunden blommar häcken.
 
Grannen har nyponbuskar och här "arbetas" det mitt i den färgglada blomman.
 
En av två portioner fisk........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0