Blåsigt........

.....men med full sol, startade denna söndag. Fortfarande minusgrader under morgontimmarna och ett tunt lager pudersnö därtill.
Både jag och maken var faktiskt vakna och uppe för att hämta oss frukost redan vid nio.
Sen hände väl inte så särskilt mycket mera konstruktivt på några timmar.
Maken hittade sändning från Vasaloppet, samt andra skidor och bänkade sig vid sin dator.
Själv tyckte jag att trots blåsväder, borde nog en mindre promenad göras.
För att göra det lite roligare, bestämde jag mig för ett besök på loppisen.
Då brukar det ju bli kassar att bära, på hemvägen och idag var inget undantag.........
Lagom hemkommen hade det blivit tid att ta tag i middagen. Så den är avklarad nu och även jag har satt mig tillrätta i fåtöljen.
Klockan tre startade matchen från Anfield. Ännu inga mål.....varken framåt eller bakåt.
Ute skiner solen fortsatt, men det blåser så det skallrar i glashusväggarna.
Får väl bli en fika där när matchen är slut..........
 
Många var nät-fotona på denna solnedgång igår, här min variant.......
 
.......och åt andra hållet.
 
Kvällsmat lördag: Plättar gjorda med överbliven blomkålsstuvning. Ätbart men vanliga är godare....sa maken.
 
Fanns ingen svart-rosa förut i resväskan, men nu gör det.
 
Fortfarande is på sjön, men inloppet till Strandstaden har spruckit upp.
 
Några av dagens fynd från loppisen.......
 
Roullader med tillbehör serverades av Inga till söndagsmiddag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0