Dagen efter.......

......att det "inte så trevliga" besöket hos sjukvården är avklarat,  känner jag mig ganska utsövd.
Därtill kommer en frihet att få äta precis vad jag vill.
Detta föranledde en (sen) frukost bestående av kokt ägg, apelsinklyftor, smörgås och kaffe.
Maken fick samma....när han vaknade, ännu senare (hahaaa).
Det behövde handlas och jag tog tag i detta, medan maken höll koll på "herr-skidorna".
Fällde en lite taskig kommentar: Att de vinner ju inga medaljer ändå, så hoppar över.......( och så rätt jag fick, igen.)
Blev en hel del mat i vagnen och två fulla kassar med ut i bilen. Under tiden hade det kommit ett sms att paket fanns att hämta. Gjorde så och inhandlade dessutom två Triss-lotter att skrapa senare ikväll. (för lottot gav ju nada som vanligt.....)
Sen blev det ett nytt frosseri i påskliljor hos Blommans och konstigt nog efter hemkomsten, kan konstateras att faktskt får det plats ännu fler i trädgården. Trots att jag handlat sådana tre gånger redan, på en dryg vecka.
Middag idag inspirerad av kusin-inlägg på min FB-sida.
Maken kollar hockey, jag får vänta tills imorron på nästa Liverpool-match.
Fika i glashuset också avklarad och den trötta hyacinten där är nu utbytt mot.......ja gissa??
 
Andparet äter frukost.....
 
.....och nere vid sjökanten (vid den opålitliga isen) pågår nån sorts arbete.
 
"Valfrihet" till frukost.....äntligen igen.
 
Ett grisfynd från Tradera har fått sin plats på väggen.
 
Onsdags-middag.........Hemmagjord kebab och tillika sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0