Det kom ett brev....

....... från vårdcentralen, som faktiskt gjorde det möjligt att bli ännu argare.
För min del kändes recept-irritationen överspelad, men detta brev (från felande läkare) hällde bensin på brasan. 
"Kortversion": Nu har jag fixat rätt recept, men i framtiden kan du skicka beställning via 1177, så slipper du ringa eller gå in på vårdcentralen (instruktioner var bifogade över hur man använder 1177).
Standardbrev -ja, ursäkt -nej......men jag var en värdefull kund och hade jag funderingar eller åsikter tog de gärna emot dessa........
Var jag irriterad förut, så är det ingenting emot vad jag blev nu
Fullständigt onödigt brev, förolämpande, oförskämt och myyyyycket provocerande, föranledde undertecknad att stövla in på vårdcentralen och begära samtal med ansvarig. Fick vänta en stund, ingen högre ansvarig, men felande läkare letades fram, för samtal. Han fattade ingenting........ fortfarande, som att prata med väggen. 
Ilsknade till ordentligt och sa att nej, jag vill prata med chefen, varpå han lommade iväg.......
Sen skickades då min "ordinarie" läkare fram och han fattade varför jag var skogstokig. 
Skulle nu fixa till receptet (det som enl. brev var klart.....) så det blev som det skulle, för jag kunde se i pappret han hade i handen att det fortfarande inte var rätt antal uttag, även om styrkan nu var tillrättad.
Alla jag pratat med i detta onödigt långa ärende har bett om ursäkt å hans vägnar och varit mycket trevliga. Han var inte otrevlig, men fattade inte ens att han gjort fel, mer än två gånger i samma ärende.
Fick bli barkismacka med ost till kaffet i glashuset, som "nedtrappning".
Maken har varit hos diabetes-sköterskan idag och får troligen ändra sin medicinering framöver, då värdena inte visade sig vara till full belåtenhet. Får hoppas att hans recept blir bättre behandlade.....hahahaaaa.
Himla kul läsning idag........men man måste spy ur sig ibland. '
Sen i förlängningen handlar det ju faktiskt om patientsäkerhet..............
Till sist något heeelt annat.......... fotboll ikväll, kvalmatch med Zlatans comeback i landslaget. 
 
Inlämnat idag på postcenter.....ska väl hinna fram till påsk, eller??
 
Hos grannen blommar krokusen.....
 
"Årstiderna" möts på vår entrétrapp........
 
Nu blommar de som bäst.......
 
Middagen: Fläskkotletter med kantarellsås och tillbehör......
 
Undergången har fått ny utsmyckning, gul påsken till ära.
 
Kaffebröd.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0