En timma mindre.......

.......till allas vårt förfogande denna söndag.
"Återlämnas" ju framåt hösten igen, så utlånad bara alltså. Vet att många har problem av skilda slag med detta, men för egen del denna gång märkte jag det inte ens.......
Bara att justera några klockor i huset. Bilen funkar ändå, eftersom den inte ändrades i höstas, så nu är den klockan korrekt igen. (hahahaa)
Har hunnit med en promenad till loppisen och lite småsaker ville definitivt byta miljö, så dessa fick komma med hem. Även idag var yngsta kusinen där, ätande räkmacka med sällskap.
Blev en pratstund innan jag fortsatte att "gå över" utbudet.
Hemma igen var det dags att ta sig an middag. Inga tyckte att det var på tiden att jag för en gångs skull följde ett recept.....till fullo.
Ok sa jag, gjorde precis som det stod och serverade sen pasta med kyckling, bacon och champinjoner i gräddig ädelostsås. Jodå det var ätbart tyckte jag, ok sa maken.......
Eftermiddagskaffe i glashuset avklarat och sen skruvade vi ihop de andra två bågarna på växthuset (där dörrarna senare ska monteras på).
Ska nog nu sätta ut min "födelsedags-hortensia" och hoppas på att frosten uteblir för säsongen.
Sen får vi passa på att njuta av de ljusare kvällarna också............ 
 
De stora frallorna gick bra att äta och därbakom förbereder Inga dillkött........
 
Koltrastarna är flitiga gäster i trädgården......
 
Loppisen har påskpyntat.......
 
......och vid knuten här hemma lyser det gult och fint.
 
Helt enligt recept........
 
Bildbevis på att de har anlänt för säsongen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0