Fredags-frid........?

Ja det kan man ju undra, efter en så humörsbeprövad torsdag. Nja, är väl lite si och så med det.....
Hade ett jästpaket med dagens datum, fick bli experimentfrallor på det. Ännu ej avsmakade, men de ser ganska lovande ut tycker jag.
Maken tyckte det var dags att ta tag i montering igen av växthusdelar. Det har låtit lite under någon timma därutifrån glashuset och uppgivenhet har varvats med envishet.
Jag har varit ute som assistent vid några tillfällen och fått återhämta rygg och axlar i fåtöljen varje gång efter det, även om det bara varit korta sejourer.
Fanns olika rest-alternativ till middag, så Inga fixade till laxresterna som gratäng åt maken och själv fick jag repris på gårdagens meny.
En sista insats med gemensam montering, gick riktigt lugnt och fint, utan irritationer på "plockepinnet" (eller varandra...... ). Så nu är iallafall mittenbågen (sagd att vara pilligast.....) färdigmonterad.
Vi får ta en fika med nya brödet, som belöning snart och sen vila upp oss inför helgen.
Maken ger sig kanske på det hela igen imorron.......
Jag har även avslutat det lila projektet......nu återstår att se hur mottagandet blir, på födelsedag om några veckor. 
Ett intresse för stickad tröja kom på Facebook, får se om det leder till något nytt hem åt nån av dem. 
 
Stora frallor......
 
Fiskgratäng mindre......
 
Det lila projektet.....
 
Två av tröjorna......"ute på vädring".......
 
....och två till.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0