Glömde tala om.........

........ att det gick bra för Liverpool i måndags kväll. De vann på bortaplan med 1-0 och det var de värda anser jag.
Annars kan meddelas att solen har varit på plats hela dagen i Fagersanna med omnejd. Isen på sjön börjar ge sig, men inne i vår vik ligger den fortsatt kvar. Dock är den absolut inte duglig att beträda.
Handlade igår utan minneslapp och fick med det mesta ändå i kassen.
Men lika bra att komplettera det som inte kom med, nu idag och sen behövde jag några fler påskliljor till trädgården.........
Under tiden hade jag ställt fram det som skulle bli dagens middag och maken tog eget initiativ och färdigställde pyttipannan med ägg, lagom tills jag  kom hem.
Glashusfika som vanligt och därefter skulle maken till Tidaholm på styrelsemöte i bluesföreningen.
Han fick förmaningar av sin fru, men kan nog tänka själv också. Tog dessutom med ett munskydd....
Blev lite trädgårdssysslor en stund, medan grönsaksrester från helgen fick koka ihop med mera sådana, till en soppa. Har smakat av den alldeles nyss och godkänd iallafall tyckte jag.
Soptunnan tömd igen, alltså har ytterligare två fulla veckor passerat sen sist.
Ja tiden den går.........
Imorron eftermiddag blir det utflykt till "Hjo can help" för de brukar ha mycket krukor. Flera som har spruckit i vinter utomhus. Då är det bra att ersätta med andra second hand-fynd..........
 
Från igår: Varför lägger folk bara in i en öppning? när det finns tre till med gott om plats.........
 
Lade ut lite bakdukar till försäljning på nätet i förmiddags.......
 
.....och några av tröjorna.
 
Längre ut på sjön öppet vatten........
 
Min portion när jag återkom hem, efter shoppingen.......
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0