Kunde varit värre.......

...... att rätt låt INTE vann, det hade jag ju räknat med men de värsta varianterna i tävlingen fick också se sig besegrade och det kan jag känna en viss tillfredsställelse över.
Handbollskillarna tog dessutom en stor seger i OS-kvalet och ikväll är det sista matchen......mot Slovenien (med Vranjes som coach).
Maken har hockeymatch nu i eftermiddag och förmiddagen var visst full av skidor. 
Frågan var väl bara hur Inga och jag skulle dela upp de sysslor som var "öronmärkta" för söndagen.  (Jo för speciellt avsedda vilodagar existerar inte riktigt i ett pensionärsliv......... de inträffar såsnart andan faller på istället).
Alltså, middagen krävde preparation av kött och panering, samt koka gryta på det som blev över (till en annan dag). Ansa broccoli och blomkål för kokning och hälla pommes i air-fryern.
Innan skarpt läge att laga schnitzel föreslog Inga en vår-rensning av rabatten vid trappan och varför inte tänkte jag.
Mot bättre vetande gick jag på det (som vanligt) och satte igång att röja gamla växdelar. 
Gick ju inte att lämna det halvfärdigt, så jobbade mig igenom även detta årets uppsnyggning.
Verkar vara periodpaus på hockeyn, för bryggaren låter i köket.
Får väl ta hand om köket lite nu efter matlagningen och avnjuta en kopp kaffe innan handbollen.
Maken tog en "segerpromenad" efter vårt kaffedrickande i glashuset. 
Jag tog med mig sekatören på ytterligare en liten rundtur i trädgården, men har nu bänkat mig framför teven och strax börjar matchen........... "Nu kör vi"........
 
Dåligt frukost-utbud på det här stället.......vart drar vi?
 
Riset i vrån är nu påskpyntat.......
 
Lördagens fika.......
 
Hittade en fjäder......
 
Bacon och broccolipaj till mellon igår.....
 
Årets röjning klar........
 
Den "omtalade" schnitzeln.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0