Lite olydigt........

...... blev det idag, då jag på ICA sprang på en kompis och vi stannade till för att prata. Vi stod där säkert två-tre minuter......
Nu var det inte alls många andra i butiken, därför kanske inte så farligt ändå. Vi handlade iallafall själva...... Inte som jag sett vid andra tillfällen, där makar går in var för sig och går runt i butiken på egen hand (som om de inte känner varandra), men samlar i en korg/vagn........
Blev en hel del handlat (iallafall om man ska tro summan på kvittot....) men glömde köpa Aftonbladets tevetidning, så irriterande.
Gick in en snabbis hos klädaffären, men blev inga fynd där idag. Sen slank jag in hos Systemet, för en spontanshopping, påväg till Blommans för att investera i snittblommor.....påskliljor.
Två buntar blev det där innan hemfärden.
Inte var någon av oss uppe i ottan heller, men fanns pasta-rester åt maken att värma till middag. Själv gjorde jag klart dillsåsen och har nu ätit en portion god sådan. Imorron får vi det båda två.......
Nu har maken fixat glashus-kaffet.........och vi tog därefter en "snabb-runda" i trädgården.
Rabarberna har börjat titta fram, men förra året blev det dåligt med kvalitén. Vi misstänker att sorkar eventuellt kan ha käkat på rötterna. Diskuterade även den exakta placeringen av Brage (så heter nämligen växthuset).
I postlådan fanns idag min beställda parfym (när det är fraktfritt och 30% rabatt, får man passa på).
Men skorna (toffelmodell) som beställdes för snart fyra veckor sen lyser fortfarande med sin frånvaro.
Trots att mail kommit om att de är påväg,......... för två veckor sen.
 
Hortensian har nu fått en plats utomhus.....
 
Här står de färdigmonterade bågarna......
 
I postlådan idag......
 
Visst är de läckra.....rosorna på ICA. Men jag håller mig till påskliljorna iallafall just nu.
 
Spontanshoppingen hos Systemet. Både med och utan alkohol.......
 
Min middag idag........och vår gemensamma inorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0