Man behöver inte........

.....hoppa upp i ottan. Går bra att baka bröd senare på dagen också. Strax efter två hade Inga sex brödkakor klara, att svalna på spisen.
Medan dessa stod på jäsning, värmdes ugnen upp av dagens middag.
Även denna dag tog Inga hjälp av lite halvfabrikat, färdigköpt potatisgratäng "pimpades" med tacofärs, broccoli-ris och ost. Till detta serverade hon grönsallad.
Under själva degjäsningen gick jag en "promenad" till återvinningen med några saker.
Maken roar sig (rätt ofta) med digitala pussel, men jag glor hellre på teve..... och håller klåfingrana sysselsatta med diverse tillverkning samtidigt.
Handbollskillarna vann sin kvalmatch planenligt igår och ikväll får jag fortsätta hålla Liverpool-tummarna. De spelar Champions League-retur mot Leipzig. Leder med 2-0 från första mötet......
Kolliderar med Karl-Fredrik, men TV4 play får tjänstgöra senare......
Det blev nattsudd igår igen, så känner mig lite powernap-färdig, här i fåtöljen.
Inväntar makens kallelse till eftermiddagsfikan, kanske hinner ta en tupplur innan det blir bryggt.
Sen finns det två klädkorgar ren tvätt som behöver lite handledning, in i skåp och lådor.
 
Frukosten var inget att klaga på.......tack Inga.
 
Sovrumspåskliljorna växer och frodas.......
 
Det sista av mega-påsen ostbågar är nu på upphällningen.....
 
Tacogratängen klar att äta.......
 
Dagens brödkake-bak.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0