Mellofinal-lördag........

...... startade med nyhetsmorgon och två mackor till kaffe, fortsatt (nu sittande) i sängen.
Hur skulle jag disponera dagen, till denna "mega-händelse" framåt kvällen?
Kunde ju börja med att gå upp, ta en skön dusch och promenad ner till loppisen. Där gick det någon timma, med aktivitet.
Förutom att hitta fynd, fann jag yngsta kusinen.....också på fyndjakt. Han hade hittat en LP-skiva som han ansåg vara ett kap. Vi pratade en liten stund och konstaterade att förutom pandemi och "ont överallt" var det väl hyfsat bra iallafall.
Jag fortsatte min "bargainhunt" och stötte på både det ena och det andra att bära hem (i ett av fynden...).
Resonerade lite med Inga över middagsmenyn, men hon var ganska bestämd över att det skulle serveras fisk. Så fick det bli.......
Snart blir det nog också dags att ta en eftermiddagsfika med maken, som kunde glädja sig åt en hockeyvinst igår och har kollat skidor hela da'n idag, så långt.
Har jag någon favorit i Mellon då?? Ja faktiskt...... en enda låt som skiljer sig från mängden och dessutom är riktigt bra. "Behöver inte dig idag...." Clara Klingenström. 
Outstanding!! enligt mitt tycke..........
 
Bra bärhjälp till dagens alla fynd........
 
Gott om grenar ....... har grannens ansade träd.
 
Visst hittade jag en häftig keramik-kärring på loppisen idag.....för en spottstyver dessutom.
 
Fisk-time idag.......
 
Ett visdomsord från min sovrumsvägg får avsluta idag.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0