Ny vecka......

....igen, vart tar tiden vägen?
Trots att det sniglar sig fram mot normala tider, försvinner veckorna med rekordfart..... känns det som.
Hur har då denna måndag disponerats?
Startade med två mackor till kaffe och fortsatte kolla teve från sängen en god stund till.
Tog mig sen i kragen och gick ut på en promenad byn runt.
Vid hemkomst fick maken välja: Potatis eller ris till gulaschen........ för den var inte valfri (till hans stora sorg). Inte en av de rätter som han frivilligt väljer, om så skulle vara möjligt. 
Nu fick det iallafall bli dagens meny och han fick potatis till......
Den portion som sen blev över, kommer han dock inte att tinga till måltid. Men inte gör det mig något, äter gärna en repris en annan dag.....
Därefter både snöade och regnade det en stund, innan maken begav sig på en promenix.
Kaffe i glashuset vid hemkomst och därefter "frisörplikt"  för mig. Maken beslutade att göra sig av med håret, men skägget var det näst intill "dödsstraff" på att röra.
Då jag fortfarande värdesätter livet, var jag "lydig" och kapade bara håret. Nu får han städa ....efter att ha duschat.
Imorron blir det eventuellt en utflykt till Rånnaväg........
Ikväll är det match borta mot Wolverhampton för Liverpool. Avspark kl. 21.00
 
"Stubbafest" på promenaden idag.......
 
....och välbesökt teve-antenn.
 
Även hus-skylten är nu redo för påsk.....
 
Visst ser väl detta aptitretandeut....eller?
 
Så slutar dagen med en solnedgång......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0